Det här med att blogga ja

Det går ju som ni kanske märker inte så bra för mig att skriva och berätta hur jag har det numera. Det beror mest på att jag inte har så mycket spännande saker för mig just nu, och det i sin tur beror på lite olika anledningar:
 
1. Sen jag kom tillbaka hem från mitt Göteborgsbesök i slutet på mars har vi haft fullt upp på jobbet mer eller mindre varje dag. Det betyder att jag numera ofta somnar runt 10-tiden på kvällarna efter att ha legat och läst i två timmar, eftersom det är allt jag oftast orkar med på kvällen efter en intensiv jobbdag, speciellt såhär i början av högsäsongen när jag inte vant in mig än. 
 
2. Det nationella bussbolaget Bus Eirann har gått i strejk. Eller de som kör bussarna. Eller nåt sånt. I alla fall, det går inga som helst bussar till eller från Cong just nu, och så har de varit de senaste tre veckorna. Mellan de större städerna går det fortfarande tåg och privatägda bussturer, men i lilla, lilla Cong, här får vi vackert vänta tills strejken är över. Just nu tror jag de pratade om att det skulle gå till domstol, så jag är inte allt för hoppfull över chansen att det är över snart. Så jag kan inte åka iväg någonstans alls på mina lediga dagar, och så länge det inte verkar finnas något slutdatum på strejken vågar jag inte planera eller boka någonting. Så fort jag kan ta mig från Cong igen är i alla fall planen att åka ner till Killarney några dagar. 
 
Jag hade tänkt att fortsätta min lista lite längre, men jag kunde faktiskt inte komma på några fler anledningar till varför jag lever pensionärsliv just nu. 
 
Annars då? Jobbet rullar på med mer gäster som jag nämnde ovan, och med fler gäster och högsäsong kommer fler anstälda - vilket är fantastiskt kul! Just nu är vi runt 10 personer som jobbar varje dag, jämfört med de 3-4 som det var över vintern. Så ja, även om jag klagar lite och inte har så mycket äventyliga saker för mig så är livet allt som allt rätt bra nu.
 
 
Som avslut tänkte jag bara berätta och visa hur mycket vår vi har här borta nu! Oftast ligger temperaturen runt 10-15 grader i luften, och på soliga dagar så jobbar jag numera i kortärmat mest hela tiden. Ni känner ju mig, så länge det är varmt och fint väder så kan jag trots allt inte hitta allt för mycket att klaga över! 
 
Kram!

Kommentera här: