Vardagsbestyr

Som jag skrev senast jag bloggade med så händer det inte allt för mycket spännande i livet just nu. Jag jobbar, sover, äter, umgås med Fiona, läser (just nu en bok som heter Heartless av Marissa Meyer som för övring är väldigt bra, lästips till den som vill ha det), och så har vi faktiskt börjat gå på en jive-kurs på fredagkvällar för skojs skull. Så nu sitter jag nyligen hemkommen nedkurad under en filt i sängen med lagom mycket kramp i benen som lär arta sig som träningsvärk imorgon... Jag antar att det kanske mest är ett bra tecken ändå?!
 
Jag har filat lite på både långsiktiga och kortsiktiga planer för hur livet ska se ut framöver. Till exempel åker jag iväg till Dublin för några dar i början på februari eftersom jag på något vänster sätt hade hela 7 semesterdagar att ta ut från 2016 som Mary gärna vill att jag blir av med så fort som möjligt. Trodde ju att de flesta av de dagarna skulle gå åt då jag var ledig då familjen var här på besök, men hon sa något om helgdagar som jag inte riktigt fattade eller tyckte makeade någon sense eftersom jag ju hade jobbat dem annars..? Så ja, jag får väl helt enkelt försöka att äventyra lite mer den närmsta tiden antar jag.
 
I brist på annat roligt att berätta tänkte jag att jag lägger upp mina sista bilder publicerade på Instagram. Och för mormor som undrar så är det ju faktiskt så att man kan kolla vad folk lägger upp (så länge de inte har privata konton) på datorn utan att ha Instagram installerat på mobilen.
 
 
 
1. Vår nya STORA, fantastiska skottkärra som vi fick på jobbet idag som kommer göra fodringarna enklare och snabbare eftersom vi slipper fylla på skottkärrorna flera gånger nu.
2. Häromdagen då jag var ute och motionerade Mondo och tog en sväng ner till sjön som bjöd på en underbar vy.
3. Här var jag ute och skrittade av Setanta efter att ha ridit dressyr på honom inne i ridhuset. 
4. Bramble är charmig i alla vinklar. 
5. Vi löshoppade några av hästarna en dag, och Rio som är lite bekväm av sig höll på att vägra. Efter massor med smackningar så tog han ett försiktigt skutt/kliv över hindret - men endast med frambenen. Sen blev han stående så i några minuter och tyckte att allting var helt okej.
6. Selfie med min nya fina mössa jag köpte då vi var i Dublin (när man talar om ... trollen ..? trollhusen?! ... ) och som jag är fantastiskt nöjd över!
7. Ett litet filmklipp från en disig morgon då vi var ute och mockade ridvägar och fåglarna sjöng högt och mycket och vackert utanför slottet. 
8. En bild på mig och Setanta från när Lina var här och tog en ridtur.
9. Första dagen tillbaka på jobbet efter att familjen åkte hem. Även här är jag ute och motionerar Mondo och bilden är tagen precis i början på en lång och fin galoppsträcka längs med sjökanten, så ungefär 30 sekunder efter att bilden togs dundrade vi iväg i glada språng.

Kommentera här: