Äventyrligt

Igår började jag min dag i Belfast med att promenera runt lite mer i staden och besökte en matmarknad. Sen runt tiotiden hoppade jag på en buss ner till Dublin, bytte buss i Dublin och hoppade på nästa till Galway. Sen blev det spännande. Ungefär mitt på Irland ligger staden Athlone, där stannar Dublin-Galway-bussen alltid. Precis på väg ut från Athlone efter stoppet igår så upptäckte busschauffören att det tydligen fanns för lite bensin för att ta sig hela vägen till Galway. Så bussen vände om, tillbaka till stationen, fyllde på bensin och sen åkte vi iväg igen. I fem minuter gick det bra, sen var det någonting annat som inte stod rätt till med bussen, och vi fick hoppa ut, vänta en liten stund och sen hoppa på en ny ersättningsbuss.
 
Vid det här laget var vi rätt ordentligt sena, och även om jag skulle ha haft ungefär en timme i Galway innan bussen upp till Cong gick, så fanns det inte minsta chans att hinna med den. Så jag fick planera om och spenderade kvällen med min jobbarkompis Maya och hennes pojkvän som bor i Galway och fick sova på deras soffa. Så slutet gott, allting gott och lite mera äventyr i vardagen..!
 
I brist på annat roligt lägger jag upp en bild på Spruce och Aladdin som hade några dagar ledigt häromveckan.
 
Idag har jag spenderat dagen med att göra lite aktiviteter runtom Ashford som jag ville hinna testa innan jag åker hem. På morgonen hade Mary bokat in mig att göra en "Hawk Walk", för er som är nyfikna får man en "egen" hök som man tillsammans med en instruktör får flyga omkring med ute i skogen i en timme. Läs mer på hemsidan här om ni är mer intresserade. Sen på eftermiddagen fick jag och Alex testa på att göra några av aktiviteterna som vi har i stallet.
 
Nu är jag ledig imorgon med, och planen är att städa upp lite i lägenheten och börja försöka packa mina väskor för flyget tilll Sverige lite smått.
 

Kommentera här: