Flytt och packning och framtidsplaner

Sen jag senast bloggade har jag hunnit med massor med saker, eftersom det gått massor med tid. En av de större är väl kanske att jag flyttat från huset jag bott i och numera bor i en liten lägenhet över Davids mammas garage, två hus ner längs med samma väg. Detta eftersom det för drygt en vecka sedan kom hit en ny tjej från Frankrike, Alexandra, som ska vara här över sommaren och då fick ta över mitt rum i huset. 
Jag är ju en person som egentligen trivs med att bo själv, och ofta i huset har jag stängt in mig i mitt rum för att få ha lite ensamtid. Men jag har ändå vant mig vid att dela hus med andra nu det senaste året, och det känns faktiskt lite tyst och tråkgigt att bo själv nu - även om min introverta sida uppskattar det vissa kvällar. 
När jag flyttade över till lägenheten fick jag möjlighet att provpacka väskorna med alla saker. Jag kan säga så mycket att även om jag har köpt en ryggsäck på drygt 60 liter för att lyckas få hem allt jag äger till Sverige, så kommer det nog bli tight med packningen..! 
 
Att åka hem till Sverige ja.. Ju mer det närmar sig, desto svårare har jag att bestämma mig hur det känns. Jag kommer garanterat vara i tårar på flyget hem, att lämna Irland kommer utan tvekan kännas extremt jobbigt. Men å andra sidan så ska det trots alls bli skönt att komma hem, få se all familj och sen alla vänner i Göteborg igen, och dessutom har jag ju massor med skojsiga planer för resten av sommaren. 
Fortfarande har jag ingen riktig aning om jag kommer kunna komma tillbaka till Cong under augusti, så det tar jag lite som det kommer helt enkelt. Annars är jag rätt sugen på att, om pengarna finns, boka en sista minuten till något varmt ställe eller en intressant stad och bara chilla en vecka. 
 
Och för er som kanske undrar, jag flyger från Dublin till Umeå nästa ondag, 14/6, där kommer jag spendera några dar, och sen blir det tåg ner till Göteborg 19/6. Sen är det lite mer oklart, men runt 27-28/6 åker jag ner till Skåne, och därifrån bär det vidare till Köpenhamn och sen Europa. 
 
För den nyfikna befinner jag mig precis nu i Belfast, ni kanske kunde gissa att jag inte är hemma i Cong, eftersom det numera bara verkar vara då jag är ute på vift som jag tänker på att uppdatera här numera..! 
 
Kram på er! 

Kommentera här: