Dingle

I onsdags var jag ju då som sagt iväg till Dingle, eftersom det är i princip omöjligt - eller i alla fall väldigt, väldigt dyrt att hyra en bil här borta om man är yngre än 25 år, så bokade jag in mig på en turist-buss-tur hos Paddywagon. Innan jag åkte iväg var jag väldigt fundersam på om jag skulle gilla det eller inte, men den kostade bara 25 €, så jag tänkte att det kunde vara värt att testa. Jag är faktiskt väldigt nöjd över mitt beslut. Visst, jag hade ännu hellre kört omkring själv och kunnat stanna hur länge och var jag ville, men i brist på annat så var det här ett väldigt bra alternativ! Dingle är helt fantastiskt vackert, med klippor ner i havet, små skyddade stränder och dessutom hade vi strålande solsken hela dagen! Så att åka till Dingle och Slea Head är verkligen någonting jag kommer rekomendera om jag har någon vän som nån gång åker iväg hit på semester. 
 
 

Kommentera här: