Killarney

Nu sitter jag här min sista kväll efter några toppendagar i och omkring Killarney och ska försöka sammanfatta mitt besök här på bloggen. Jag har haft några fullspäckade dagar och naturen häromkring är helt fantastisk, så jag har fotat näst intill orimligt mycket bilder. Därför tänker jag nog dela upp det lite i olika inlägg för att det ska bli hanterbart. 
 
Det första jag gjorde när jag kom ner till Killarney runt lunchtid på tisdag var att ta en långpromenad till Muckross House som ligger en liten bit söder om staden. Det är en av de mer "kända" sevärdheterna häromkring, men jag var inte så imponerad av det. Det var absolut vackert, men själva promenaden ner dit genom en del av Killarney National Park slog själva besöket. Väl på området kunde man förutom att promenera omkring i trädgårdarna och gå en guidad tur genom huset betala för en extremt dyr tur med häst och vagn runt området - vilket jag höll mig från att göra. Men det var roligt att hälsa lite på hästarna, och de flesta såg faktiskt väldigt fina och välmående ut, roligt att se!
 
 
Igår var jag ute på andra äventyr runt Dingle, jag postar ett eget inlägg om det lite senare, men på kvällen när jag var tillbaka i Killarney tog jag en annan, aningens kortare promenad till ett gammal slott, eller kanske snarare borg, som heter Ross Castle. Det här var även det en fantastisk promenad genom naturreservatet i strålande solsken, och utsikten över sjön Lough Leane var fantastisk. 
 
Den här bilden är lite "wonky", men det är för att jag var tvungen att försöka göra en kort panoramabild för att rymma hela borgen i en bild. Bakom mig hade jag en stenmur och sen sjön, så det gick inte att backa mer. Ni som spenderade en dag i Dublin med mig minns nog mitt försök att göra en panoramabild av The Spire, och lite bättre än den bilden är det ju i alla fall! 
 
 
Idag har jag varit ute på äventyr utanför staden igen, den här gången längs med Ring of Kerry, en "scenic drive" som är lite av ett måste för alla som besöker Irland. Bilder från det kommer senare i veckan med. Och nu har jag efter tre intensiva dagar landat i allrummet på vandrarhemmet där jag bor och tänkte utnyttja att jag har gratis wifi för en stund och bara ta det lugnt, vilket både hjärnan och fötterna kommer uppskatta! Imorgon blir det buss mest hela dagen för att komma hem till Cong igen, på kvällen har vi en jobbfest med grillning hemma hos mina chefer och så blir det tillbaka till jobbet på lördag igen. 
 
Kram! 

Kommentera här: