Sådär som det kan gå...

Ibland blir det ju inte riktigt så som man har tänkt sig. Så blev det för mig den här veckan. Jag hade alla planer på att åka ner till Killarney igår, jag hade bokat boende, kollat upp hur bussarna går på vardagarna, sökt ledigt från jobbet - ja hela köret och var väl förberedd. Sen kom jag hem från jobbet på söndag eftermiddag, och Kayla (en ny tjej som flyttade in förra veckan) nämnde att det var en röd dag, eller bank holiday som de kallar dem här, igår (måndag). Så jag fick vackert inse att det inte gick några bussar öht runt om Irland igår och det fanns inte så mycket annat att göra än att stanna hemma i Cong en dag till. 
Sent om sider så har jag nu i alla fall åkt buss ner till Killarney en dag senare än planerat och landat på ett vandrarhem. Planen för idag är att ta en långpromenad ner till Muckross House som är en populär sevärdhet här nere. 
 
I övrigt så har jag den senaste veckan exploderat med ideer på saker jag skulle vilja göra runtom ön innan det är dags för hemfärd, så pass att jag nog inte kommer hinna med allting innan det är för sent. Men men, det är ju som tur är bara en anledning för mig att komma tillbaka till min gröna ö någon annan gång! Högt upp på "önskelistan" just nu är ett besök på The Irish National Stud i Kildare utanför Dublin, där de föder upp fullblodsgaloppörer.
 
I brist på andra bilder så får ni en bild på Mondo och Setanta som var ute och sträckte på benen härom veckan.

Kommentera här: